Persbericht: Bricksworld en Museumplein realiseren samen LEGO-tentoonstelling Blog

Achter de schermen, Organisatie

Samenwerkingsconvenant getekend: Bricksworld en Museumplein realiseren samen LEGO®-tentoonstelling met bijbehorende conceptstore.

Wilt u als eerste op de hoogte zijn van de voortgang van dit project?

Persbericht: Bricksworld en Museumplein realiseren samen LEGO®-tentoonstelling

Met het tekenen van een convenant is gistermiddag op het Museumplein te Kerkrade het startschot gegeven voor een bijzondere samenwerking tussen Bricksworld en Museumplein Limburg, de organisatie achter Columbus, Cube en Continium te Kerkrade. De beide partijen gaan voor de periode van een jaar samenwerken. Samen ontwikkelen zij een interactieve expositie met als onderwerp LEGO, die vlak voor de kerstvakantie in Continium discovery center opent. Vooruitlopend op de expositie opent Bricksworld op 15 oktober 2016 op het Museumplein een bijbehorende LEGO-conceptstore. De filosofie van LEGO – de bouwers van de toekomst inspireren en ontwikkelen – sluit goed aan bij die van Continium, dat zich richt op jonge mensen met nieuwsgierigheid voor de inrichting van onze wereld en de verhalen daarachter. Beide partijen zien daarom grote toegevoegde waarde in deze samenwerking. Wanneer de samenwerking daadwerkelijk succesvol blijkt, willen partijen bekijken of de samenwerking wellicht een permanent karakter kan krijgen.

Bricksworld, nu gevestigd in ’LOON in Heerlen, trekt jaarlijks zo’n 150.000 bezoekers, onder wie veel bezoekers uit Duitsland. De LEGO-fans bezoeken vanaf eind december in Continium een expositie die helemaal in het teken staat van de gekleurde bouwblokjes en natuurlijk de voor Continium typische interactieve en educatieve insteek heeft. Bij de expositie komt een conceptstore waar straks 500 opgebouwde LEGO-sets en 100 opgebouwde sets, die door Bricksworld zelf zijn ontworpen (Bricksworld Own Creations) te zien zijn. De conceptstore wordt gevestigd in het entreevrije deel van het Museumplein op het gedeelte gelegen voor de entree naar Continium.

Bricksworld presenteert zich hiermee op een niet-alledaagse locatie, die past bij het innovatieve en creatieve karakter van de onderneming. Beide partijen profiteren op deze manier ook van elkaars bezoekersstromen, die bij beide rond de 150.000 personen per jaar liggen.